Yahoo! przesiada się na Binga w USA i Kanadzie
- IDG News Service,
- 25.08.2010, godz. 15:19
Portal Yahoo! pomaga teraz wyszukiwać informacje w oparciu o silnik Bing. Na początku tygodnia Microsoft i Yahoo Inc. podali do wiadomości, że rozpoczął się pierwszy etap realizacji umowy, którą firmy podpisały w lutym. Na razie Bing zasila Yahoo tylko w USA i Kanadzie, wyłącznie po angielsku.
Korporacje pracują wciąż nad wprowadzeniem do Yahoo! mechanizmu AdCenter, czyli odpowiedzi Binga na Google AdWords. Nadella twierdzi, że możemy się go spodziewać jesienią, lecz najważniejsza jest dla zespołu jakość, a nie czas wprowadzanych usług.
Podobnie wypowiada się prezes Yahoo Inc., pani Carol Bartz. Jej zdaniem nowa usługa pojawi się w październiku, ale podkreśla, że firma nie ma zamiaru się śpieszyć. "To ważne, że nasi reklamodawcy są gotowi, ale my musimy mieć pewność, że AdCenter będzie w Yahoo działać sprawnie".
Megapanel na czerwiec 2010 r. pokazuje, że wiadomość może nie mieć wielkego znaczenia dla polskiego użytkownika. 92% z nas korzysta w końcu z Google. Z drugiej strony, wchodząc do Yahoo!, Bing będzie w posiadaniu ok. 30% światowego rynku przeglądarek. Dla wyszukwarki powstałej w czerwcu '09 jest to naprawdę duży sukces.