Świąteczna sprzedaż online - 25% w górę!

Prognozy się sprawdziły - zakupy świąteczne były znacznie wyższe niż w poprzednim roku. Amerykanie na bożonarodzeniowe prezenty wydali przeszło 23,2 mld USD. To o 25% więcej niż w okresie świątecznym 2003 roku - wskazuje eSpending Report.

Raport o wydatkach na e-zakupy w okresie od 1 listopada do 26 grudnia przeprowadzono na próbie 1 tys. użytkowników. Dane zawierają również kwoty przeznaczone na prezenty zakupione za pośrednictwem serwisu aukcyjnego eBay.

Amerykanie wydali 3,76 mld USD na ubrania nabywane za pośrednictwem internetowych sklepów i aukcji. Ta kategoria wygenerowała najwięcej przychodów.

Na drugim miejscu pod względem nabywanych dóbr znalazły się zabawki i gry wideo, obejmując 11% wszystkich wydatków na e-zakupy. Na te przedmioty wydano 2,53 mld USD.

Na elektronikę przeznaczono 2,31 mld USD (10% wszystkich wydatków).

Dużym zainteresowaniem cieszyła się również biżuteria (1,89 mld USD wydano na zakupy tego typu asortymentu).

Ankietowani podkreślili, że głównym powodem do robienia zakupów online było przede wszystkim uniknięcie zatłoczonych sklepów oraz niższe ceny produktów dostępnych przez internet.