Internet mocno wspiera zakupy RTV i AGD

Wonga Polska opublikowała raport, z którego wynika, że niemal połowa zakupów sprzętu RTV i AGD w Polsce odbywa się online.

Internet mocno wspiera zakupy RTV i AGD

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Wonga Polska, przed zakupem sprzętu AGD lub RTV aż 7 na 10 osób szuka najpierw informacji na jego temat w sieci - cenione są zwłaszcza recenzje i komentarze innych użytkowników, którzy nabyli dany produkt, a także wideorecenzje i prezentacje na YouTube. Spośród nich 48% dokonuje zakupu droga internetową, a 36% udaje się po obejrzeniu materiałów w sieci do sklepów i tam nabywa upatrzony produkt. Co z pozostałymi 3 osobami? Według raportu, 12% klientów idzie do sklepu i tam zapoznaje się z dostępnymi modelami, a następnie podejmuje wybór. Dalsze 13% korzysta wyłącznie ze sklepów stacjonarnych, a na ich wybór wpływa zarówno opinia znajomych, jak i sprzedawców.

Internet mocno wspiera zakupy RTV i AGD

- Z badania "Cyfrowe zwyczaje Polaków" wynika, że Polacy są ostrożni. Sprawdzają recenzje AGD w internecie, nie kupują pod wpływem emocji. Prawie połowa wybiera najlepszą cenowo ofertę w sieci. Część z nas najpierw szuka recenzji sprzętu online, a część konsultuje się ze sprzedawcą w sklepie i woli obejrzeć produkt na żywo, a następnie wrócić do e-zakupów. Świadczy to o naszej oszczędności, umiejętności szukania okazji oraz dużej popularności sklepów internetowych w tej kategorii zakupów. Jednak pozycja sklepów stacjonarnych przy zakupach RTV/AGD wciąż jest wyjątkowo silna, szczególnie wśród kobiet – mówi Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor marketingu w Wonga Polska.

Kobiety znacznie częściej od mężczyzn szukają informacji o sprzęcie RTV i AGD w internecie, a następnie kupują go w sklepach stacjonarnych. To praktyka 44% kobiet oraz 29% mężczyzn. Po 13% ankietowanych każdej płci kupuje tylko w sklepie stacjonarnym, w ogóle - lub bardzo rzadko - korzystając z internetu. A jak wygląda to w podziale na wiek? W przedziale 45-55 lat tylko 10% ankietowanych korzysta wyłącznie ze sklepu stacjonarnego, w rupie 20-34 lata jest to 14%. Wśród miłośników zakupów online przeważają opinie (58%), że ta metoda zakupów jest najkorzystniejsza, a ceny w sieci lepsze, niż w sklepach stacjonarnych. Podkreślają także wygodne zapoznawanie się z całym asortymentem danego sklepu - i wyczerpującymi opisami każdego produktu. Największym ryzykiem dla osób robiących zakupy online jest obawa przed uszkodzeniem paczki w transporcie - tak wskazał 40% respondentów.