IAB Polska stworzyło grupę roboczą ds. e-commerce

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami IAB Polska powołało nową grupę roboczą, dedykowaną sprawom związanymi z e-commerce. Jej członkowie będą pracować na rzecz promocji e-handlu, który w Polsce rozwija się w bardzo szybkim tempie.

Nowo powstała grupa robocza ds. e-commerce ma za zadanie budować pozytywny wizerunek zakupów online, które wielu osobom wciąż kojarzą się z niską ceną, ale i zwiększonym ryzykiem transakcji. Przedstawiciele grupy mają również za zadanie podnoszenie jakości i bezpieczeństwa e-handlu w Polsce oraz wypracowywaniem metod promocji zakupów w Internecie.

"Wszyscy uczestnicy rynku e-commerce chcą, by nadal rósł on dynamicznie. W tym celu zachęcamy do wspólnego działania. Poprzez edukację rynku oraz konsumentów, możemy promować pozytywny wizerunek zakupów online. Pierwsze cele jakie sobie postawiliśmy są podstawą do kolejnych działań. Są też pierwszą deklaracją, że grupa uczestników rynku potrafi się porozumieć i chce działać wspólnie." - mówi Tomasz Karwatka z Divante, szef grupy roboczej e-commerce w IAB Polska.

Na ostatnim posiedzeniu, członkowie grupy ustalili konkretne działania jakie mają zamiar podjąć w tym roku, aby zrealizować swoje cele. Grupa zaplanowała również prowadzenie działań edukacyjnych mających pokazać, jak bezpiecznie i efektywnie korzystać z zakupów w sieci. IAB Polska udostępni prezentacje i wypowiedzi swoich ekspertów.

"W ramach IAB Polska chcemy działać na rzecz zwiększenia świadomości rynku e-commerce w Polsce oraz realizować przedsięwzięcia, które będą wpływać na wzrost ilości zakupów dokonywanych przez internet. Zakupy online to oszczędność czasu, wygoda i bezpieczeństwo, nie tylko niskie ceny. Chcemy dostarczać konsumentom więcej informacji o rynku e-commerce i e-grocery, pokazywać skalę korzyści z robienia zakupów online oraz promować działania, które podniosą jakość i bezpieczeństwo e-handlu, zarówno pod kątem konsumenta jak i właściciela e-sklepu." - mówi Beata Sitkowska z Hatetepe.

Grupa robocza ds. e-commerce jest już 16, jaką utworzyło IAB Polska. Spotkania mają się odbywać raz w miesiącu.

"Prace grupy roboczej e-commerce przy IAB wpisują się doskonale w obserwowany wzrost rynku e-commerce. Kierując nasze działania do wielu grup uczestniczących w rynku, chcemy ten wzrost wzmacniać. Widzimy duży potencjał w skoordynowanych pracach nad wizerunkiem sprzedaży przez internet, edukowaniu kupujących oraz wspieraniu sprzedających." - powiedział Maciej Ziemczonek, Ekspert ds. rozwoju produktów e-commerce, Ceneo.