Gazeta.pl prezentuje nową wersję serwisu Dom
- Piotr Zalewski,
- 07.09.2006, godz. 07:00
Gazeta.pl zaprezentowała nową odsłonę wortalu Dom. To już drugi serwis przedstawiony w odświeżonej wersji przez zespół portalu. Ostatnio światło dzienne ujrzała również nowa edycja wortalu Praca.
W serwise Dom można znaleźć informacje dotyczące rynku nieruchomości. Zawiera oferty z rynku pierwotnego oraz wtórnego, a także porady prawne, informacje dotyczące budowy i remontów, wyposażenia wnętrz czy utrzymania ogrodów. Nieodłącznym elementem serwisu jest forum.
- Niezwykle cenną bazą wiedzy dla osób planujących zakup mieszkania jest właśnie bogate forum zawierające zarówno opinie użytkowników, jak i ekspertów na temat rynku nieruchomości. Dzięki niemu można naprawdę zbadać, co warto kupować, a co nie - mówi Paweł Wujec, dyrektor serwisów wertykalnych w pionie Internet Agory.
Dom.gazeta.pl jest zbudowany m. in. w oparciu o informacje z wydawnictw papierowych Agory, w tym nowego miesięcznika "Warszawskie Domy, Mieszkania, Działki".
W serwisie dodano specjalny panel administracyjny dla deweloperów i agencji nieruchomości umożliwiający tworzenie opisów inwestycji i bieżącą aktualizację ofert. Każdy z reklamodawców ma także dostęp do statystyk skuteczności ogłoszeń.
Plany rozwoju wortalu zakładają uruchomienie do końca roku bazy inwestycji z największych miast Polski oraz interaktywnych map pozwalających na precyzyjne zlokalizowanie inwestycji.
W czerwcu 2006, według danych Megapanel/PBI, serwis dom.gazeta.pl odwiedziło 415 tys. użytkowników (real users), co oznacza zasięg 3,29% - był to trzeci najpopularniejszy serwis w kategorii "Budownictwo i nieruchomości". Drugi w kategorii był serwis gratka.pl/dom z 442 tys. użytkowników i 3,5% zasięgu. Liderem kategorii został w czerwcu Murator, z 447 tys. użytkowników i 3,54% zasięgu.
Gazeta.pl wyraźnie przygotowuje się do starcia z konkurencją. We wrześniu mają wystartować m.in nowy portal Axel Springer oraz projekt P21 CR Media.
Praca oraz Dom to dwa serwisy, gdzie, patrząc na ranking tematyczny Megapanel/PBI za czerwiec 2006, Gazeta.pl ma największe szanse na uzyskanie pozycji lidera w rankingu serwisów tematyczncyh w swoich kategoriach. Różnice w zasięgu pomiędzy czołowymi serwisami w kategoriach "Budownictwo i nieruchomości" oraz "Praca" są nieznaczne - nie wynoszą więcej niż 0,5 punktu procentowego.
Portal Gazeta.pl jest dziewiątą najpopularniejszą witrynę w Polsce. Według danych Gemius Megapanel/PBI miał w czerwcu 4,73 mln użytkowników i zasięg 37,47%.
http://dom.gazeta.pl